UNESCO’nun Digital Learning Week 2025 etkinliği Eylül başında Paris’te gerçekleşti . Bakanlar, kapalı bir oturumda eğitimde yapay zekânın insan merkezli, eşitlikçi, güvenli ve etik olması gerektiğinde uzlaştı ve beş öncelik belirledi: “yapay zekâ uçurumu”nun kapatılması, güvenlik ve etikle öğrenenlerin korunması, öğretmenlerin merkezî rolünün korunması, yerel diller ve kültürlerin yansıtılması, ve küresel standartların ilerletilmesi. Program genelinde müfredat, pedagoji ve ölçme-değerlendirme başlıklarında 40’tan fazla oturum ve 300+ konuşmacı (Emily Bender, Abeba Birhane, Báyò Akómoláfé, Nina da Hora dâhil) yer aldı. UNESCO iki yeni yayını duyurdu: Yapay zeka ve eğitimin geleceği : bozulmalar,çelişkiler ve gidişatlar ile yapay zeka ve eğitim : öğrenenlerin haklarını koruma—ve akademik ağındaki anket sonuçlarını paylaştı: katılımcıların 10’da 9’u hâlihazırda yapay zekâ kullanıyor, ancak yaklaşık yarısı kendini yetkin hissediyor; %34 ise yapay zekâ destekli ölçme-değerlendirmede olumlu deneyimler bildirdi.
